آیا یک رستوران به سایت یا اپلیکیشن نیاز دارد؟

فرض کنید مدیر یک رستوران هستید که در مسیر گسترش است و نیاز به نیرو دارد. یا حتی در موقعیتی حساستر، فردی پیشنهاد شغلی مناسبی برای کسب و کار شما دارد. طبیعتاً فکر نمی‌کنید که به ۱۱۸ زنگ میزند تا شماره‌ی شما را دریافت کند! اولین کاری که می‌کند سرچ نام رستوران شما در اینترنت ٬ گوگل است. برای عرضه‌ی این اطلاعات ترجیح می‌دهید سایت رستوران خودتان جلوی چشم آن فرد ظاهر شود یا اسمتان را در صفحه‌ی «معرفی رستوران های محبوب منطقه‌ی چندم شهر از دید بازدیدکنندگان» بین اسم دیگر رستورانها مشاهده کند؟

 

طراحی سایت رستوران

در ادامه با دلایلی روبرو آشنا میشود که نیاز شما به طراحی سایت رستوران را نشان می‌دهند.

 

۱- عرضه‌ی اطلاعات اولیه و بروز در سایت رستوران

شما یک سایت کارآمد و مفید احتیاج دارید. سایتی که آپدیت شود و این اعتماد را به مراجعه کننده بدهد که اطلاعات درست و بروز هستند. یکی از مورد اعتماد ترین راه‌ها برای دسترسی به اطلاعات ابتدایی مانند اطلاعات تماس، ساعات کار، آدرس شعبات و غیره سایت اصلی رستوران است. به طور مثال دادن یک آدرس از چند مسیر یا ذکر کردن تعداد دربهای ورودی می‌تواند برای نقاط گنگ و نامفهوم مفید باشد و این حس را به مخاطب بدهد که گرامی شمرده می‌شود و در همه حال مورد استقبال قرار می‌گیرد.

 

۲- طراحی برداشت اولیه از هویت شغلی شما

با وارد شدن به سایت، برند شما در معرض دید قرار می‌گیرد و از هویت حرفهای شما تصویرسازی می‌شود. این روش شما را به عنوان یک تجارت مستقل و متفاوت با قوانین کاری اختصاصی نشان می‌دهد.

 

۳- پیشنهادات از نوع سرآشپزی یا غیر سرآشپزی خاصی برای مشتریان در سایت خود دارید؟

آیا گزینه‌ی خاصی اخیراً به منو اضافه شده؟ آیا به مناسبتی خاص تخفیف در نظر گرفته‌اید؟ جامعه‌ی هدف شما این چیزها را نمی‌دانند. درست است که یکی از راههای اطلاع رسانی از طریق اس ام اس های تبلیغاتی است اما چرا وقتی راههای باز دیگری هم وجود دارد آنها را بدون استفاده رها کنیم؟

رستوران شما چه ویژگی متمایز کننده‌ای از دیگران دارد؟ آن را برجسته کنید و در راستای جذب مشتری از آن استفاده کنید.

 

۴- به عنوان یک مشتری با منویی راحت ترید که تصویر دارد یا با منویی که فقط شامل نوشته می‌شود؟

با عکس و تیزر تبلیغاتی این اشتیاق را در مراجعه کنندگان به وجود بیاورید که حتماً سری به یکی از شعبات شما بزنند و کیفیت را خارج از عکس و فیلمها از نزدیک ببینند. نمونه تصاویری از منوی غذایی را در سایت رستوران آپلود کنید. اجازه دهید مراجعه کننده تصویر را به خاطرش بسپارد و انتظار همان چیزی را که دیده است بکشد و برای آن تصویر به رستوران شما بیاید.

 

۵- تور مجازی سایت، یک بخش جذاب

برای کسانی که حتماً قبل از رفتن به جایی نیاز دارند با محیط آن آشنایی داشته باشند این امکان را فراهم کنید تا قبل از مراجعه با اتمسفر و فضای رستوران شما آشنا شوند. با این کار رستوران شما در تجسم و تصویرسازی یک مخاطب حضور دارد و با مشتری ارتباط برقرار می‌کند.

 

۶- اجازه بدهید، همه‌ی حرف‌ها را شما نزنید!

از مشتریان خود می‌توانید درخواست کنید که در بخشی از سایت نظر خود را اعلام کنند و درباره‌ی تجربه‌شان در رستوران چند خطی بنویسند. افرادی که تجربه‌ای از فضا و غذای جایی ندارند مسلماً به نظرات مردمی که قبلاً به رستوران آمده‌اند خیلی بیشتر اعتماد می‌کنند تا شعارهای تبلیغاتی و فضای نمایشی پیش ساخته توسط خود رستوران.

 

۷- نظرسنجی و تحلیل داده‌ها

از سایت رستوران می‌توانید برای نظرسنجی آنلاین استفاده کنید و مشتریان خود را بهتر بشناسید. نیازها و ترجیحات مشتریان شما باید یکی از هدفهای دنبال شونده توسط شما باشد. اطلاعات به دست آمده می‌توانند آنالیز شوند و در اختیار شما قرار گیرند تا هرچه بهتر مشتریان را بشناسید و در راستای راضی نگه داشتن آنها محصولات و خدمات را ارائه دهید. در ازای وقت مشتریان برای پر کردن این پرشسنامه‌ی آنلاین می‌توانید پیشنهادات ترقیب کننده‌ای مانند کد تخفیف در نظر بگیرید. با این روش میزان مراجعه به رستوران بیشتر می‌شود و در عین حال این حس را به مشتری القا می‌کنید که نظر و دیدگاه او برای شما مهم است و در راهبرد کسب و کار شما نقش دارد.

احتمالاً بر اساس استراتژیهای کاری خود متوجه شده‌اید که بیشتر مشتریان شما را چه قشری از جامعه تشکیل می‌دهند، اما اطلاعاتی مانند سن، جنسیت، تحصیلات، تعداد اعضای خانواده، نسبت افراد مراجعه کننده هم قطعاً برای شما داده‌هایی مفید هستند تا مشتریان را بهتر بشناسید. از راهکار وب سایت رستوران می‌توانید برای دسترسی به این اطلاعات و آنالیز آنها استفاده کنید.

 

۸- رتبه بندی در سرچ و بهینه سازی آن

اگر یک سایت کارآمد داشته باشید و در آن قوانین سئو را به خوبی اجرا کنید، رتبه سایت خود را در موتورهای جستجوگری مانند گوگل بالا برده‌اید. علاوه بر این نام تجاری خود را در معرض دید بیشتری قرار داده‌اید. سایت شما یکی از محلهایی است که می‌تواند حاوی اسم تجاری شما باشد و در این محل همه چیز تحت نظارت خود شماست و به سلیقه‌ی شما پیش برده می‌شود.

 

۹- رزرو آنلاین از طریق سایت و خیال از پیش آسوده مشتریان!

برای روزها یا ماههای مناسبتی شلوغ می‌توانید از یک فرم رزرو آنلاین کمک بگیرید تا تماس تلفنی. ارتباط برقرار کردن پشت فضای مجازی برای خیلی از اشخاص راحتتر از تماس تلفنی است. علاوه بر این می‌توانید با در نظر گرفتن گزینه‌های خاص، روند راحتتری را برای مشتریان به وجود بیاورید. گزینه‌هایی مثل تعداد نفرات، انتخاب میزها از روی پلان سالن غذاخوری، تجهیزات خاص مناسبتی و ساعت مورد نظر. این کار علاوه بر راحتتر کردن مدیریت رزروها برای کارکنان رستوران، برای مشتری یک تجربه‌ی جالب می‌سازد و شاید همین موضوع دهان به دهان بچرخد و جزو هویت کاری برند شما شود.

 

۱۰- آیا مشتریان وفاداری دارید که می‌خواهید به آنها بیشتر بها دهید؟


خیلی از افراد بین مشتریان شما نمی‌دانند کارت اشتراک خود را کجا گذاشته‌اند و کدشان چه بوده، یا چه مزیت و امتیازهایی شامل حال اشتراک‌شان می‌شود، یا پروموشن در نظر گرفته برایشان تا چه تاریخی معتبر خواهد بود. چرا همه‌ی اینها را در یک لینک به خصوص در سایتتان توضیح ندهید؟!

 

۱۱- دیجیتال مارکتینگ

در سالهای اخیر تمرکز مارکتینگ به سمت دیجیتال مارکتینگ رفته و این روند ادامه دار خواهد بود. دیجیتال مارکتینگ ناچار است از طریق فضای دیجیتال با مخاطبان ارتباط برقرار کند. هر کسب و کار باید فضاهایی را هرچند کم استفاده در اختیار مشتریان احتمالی قرار دهد تا از آنها مشتریان واقعی بسازد. این روش مارکتینگ نسبت به تبلیغات فیزیکی دست مدیران را باز می‌گذارد تا با سیاستهای کاری خودشان بنا بر خواست خودشان محیط تبلیغاتی بسازند.

 

۱۲- بروشور آنلاین در سایت

به آدرس سایت رستوران مانند یک بروشور یا تراکت آنلاین نگاه کنید. تصور کنید همین تراکت باید به دست مخاطبان با همان قدرت برسد؛ منتها در این روش به جای اینکه تراکت به سمت مشتری گرفته شود، مشتری به سراغ آدرس سایت می‌آید. این آدرس باید در دسترس باشد و مشتری را با خود مواجه کند. پس برای این کار از افراد حرفهای و متخصص کمک بگیرید.

 

13- فروش و سفارش غذا آنلاین

شما در سایتتون اگر قابلیت فروشگاهی لحاظ کنید علاوه بر معرفی خود و برند خود میتوانید فروش آنلاین هم داشته باشید و مشتریان به صورت آنلاین از طریق سایت یا اپلیکیشن میتونن غذای مورد نظر خودشون رو سفارش بدن.

 

اگر این موارد ذکر شده شما را ترغیب به داشتن یک سایت نکرد و فکر می‌کنید رستوران‌های خیلی زیادی سایت ندارند؟ شما سریع تر دست بکار شوید و از رقیبانتان متمایز شوید!

There are no comments yet

فهرست
نماد ابرلاین