CRM مخفف Customer Relationship Management به معنی مدیریت روابط مشتری می باشد.
و هدف آن این است که ارتباط با مشتری و نحوه پاسخگویی به نیازها و درخواست های آنها را به بهترین شکل مدیریت کند. که این کار باعث موفقیت و پیشرفت کسب و کار و افزایش سودآوری خواهد شد.مشتریان اکثرا انتظاراتی را عنوان میکنند که باید به درستی به آنها پاسخ داده شود
باید به این نکته توجه کرد که CRM فقط یک نرم افزار نیست بلکه یک استراتژی بلند مدت در زمینه ای بازاریابی ،کسب و کار،ارتباطات و ارائه خدمات به مشتریان می باشد.
برای اینکه یک سازمان یا شرکتی بیشترین استفاده از CRM را داشته باشد باید ویژگی هایی همچون برنامه ریزی اصولی و دقیق ایجاد توافق و اتفاق نظر میان واحد های کسب و کار ،تشکیل تیم حرفه ای،استراتژی مشارکت مشتری و مشارکت کاربران را دارا باشد.
هر استراتژی CRM می تواند تصویر کلی از مشتریانتان را به شما ارائه دهد و شما می توانید هر چیزی را که نیاز دارید را از این طریق به دست بیاورید.یک نرم افزار حرفه ای و قابل تنظیم که میتواند به شما تاریخچه ارتباطات قبلی شما با مشتریان ،وضعیت سفارشات آنها و خدماتی را که به مشتریان خود ارائه دادید را برایتان به نمایش بگذارد.
کاربرد های CRM چیست؟
نگهداری و مراقبت از مشتریان: استفاده از نرم افزار CRM در ارتقای روابط شما با دیگران تاثیرات چشمگیری خواهد گذاشت.
افزایش ارتباط مشتریان: جذب مشتریان جدید بسیار با اهمیت است برای افزایش ارتباط مشتریان و حفظ آنها باید مداوم از نیازهای آنها مطلع باشید و آنها را برطرف کنید.
دسترسی سریع و آسان به اطلاعات مشتری: مهمترین کاربرد نرم افزار CRM این است که اطلاعات کمی و کیفی مشتریان را ذخیره می کند .از این طریق شما به راحتی می توانید اطلاعاتی را که قبلا مشتریان در اختیار شما قرار دادند را به همراه تاریخچه تعاملات مشتری به سادگی بررسی و ردیابی کنید.
به جرات میتوان گفت CRM جامعترین و کاملترین نرم افزار سازمانی که قابلیت ها و داده های مختلف و متنوعی را در خود جای داده است.
نرم افزار CRM دارای امکاناتی همچون ایجاد بانک اطلاعاتی از مشتریان،تحلیل و گزارش گیری داده ،یکپارچه سازی با سیستم های مالی ،مدیریت فرصت های فروش،ارسال پیامک و ایمیل انبوه و پورتال مشتریان و ایجاد جریانات کاری خودکار می باشد.
بهترین نرم افزار های CRM ویژگی های منحصر به فرد خودشان را دارند اما بارز ترین ویژگی های آن ها قابلیت سفارشی سازی،یکپارچگی با سایر نرم افزار ها،مدیریت کامل چرخه های کاری ، دسترسی همراه و امنیت بالای اطلاعات و تحلیل فروش در این شبکه می باشد.
There are no comments yet