چطور رتبه سایت خود را در گوگل افزایش دهیم؟
- خانه
- chevron_right
- بازاریابی اجتماعی
- chevron_right
- چطور رتبه سایت خود را در گوگل افزایش دهیم؟
گوگل همیشه در حال تغییر و اصلاح الگوریتمهایش میباشد٬ به طوری که سایتی با رتبهی خوب در یک سال پیش، ممکن است دیگر در صفحهی اول نباشد٬ به همین خاطر لازم است از آخرین تکنیکهای سئو (سئو یعنی: بهینهسازی برای موتورهای جستجو) برای پیشی گرفتن از رقبا مطلع باشید. توی این مقاله به ارائهی مهمترین روشهای بهینهسازی سایت برای گوگل میپردازیم تا با استفاده از آنها بتوانید ترافیک دریافتی از گوگل را برای سایت خود تا حد چشمگیری افزایش دهید.
۱. سازگاری با موبایل
امروزه بیشتر جستجوها از طریق موبایل و تبلت یه به عبارتی گوشی های هوشمند صورت میگیرد و گوگل هم به این موضوع اهمیت خاصی داده و سایتهای سازگار با موبایل را در رتبههای بالاتری نمایش میدهد. به همین خاطر سازگاری با موبایل دیگر یک عنصر دلبخواهی نیست؛ بلکه یک ضرورت است.
۲. افزایش سرعت سایت
در چند سال اخیر، گوگل توجه ویژهای به سرعت سایتها داشته است و هر چه وبسایت سریعتر بارگذاری شود ، شانس بیشتری برای کسب رتبههای بالاتر در نتایج پیدا میکند. البته بعضی از تکنیکها برای افزایش سرعت سایت میتواند قسمت هایی از وبسایت شما را از کار بیاندازد؛ به همین خاطر لازم است بعد از اعمال تغییرات، از عملکرد صحیح سایت مطمئن شوید.
۳. تولید محتوای باکیفیت
در امروزه گوگل به اندازهی کافی باهوش شده است که ٬ صفحات با کلمات کلیدی جعلی را از صفحات با محتوای عالی تشخیص دهد. محتوای عالی، محتوایی میباشد که به نوعی به سوال کاربران پاسخ دهد و به قدری جذاب و معتبر باشد که کاربر آن را به اشتراک بگذارد. برای تولید محتوای سایت خود حتما وقت بگذارید، تحقیق کنید و به هیچ عنوان از سایت های دیگر کپی نکنید. همینطور به خوانایی متون و کوتاهی پاراگرافها اهمیت دهید و حتما تصویری متناسب با موضوع برای مطالب خود انتخاب کنید.
۴. دریافت بکلینک
به لینکهایی گفته میشود که از سایت های معتبر به سایت شما هدایت میشوند و نزد موتورهای جستجو برای شما ایجاد اعتبار و ارزشآفرینی میکنند. دریافت بکلینک (Link Building) همچون گذشته تأثیر قابل توجهی در سئوی سایت داشته است ٬ اما باید بدانید دریافت لینکهای بیکیفیت و خرید بکلینک،حتما اثر منفی در سئوی سایت شما خواهد گذاشت.
۵. فعالیت در شبکههای اجتماعی
برای برندینگ و حضور پرقدرت در فضای مجازی، لازم است در شبکههای اجتماعی فعالیت قابل توجه ای داشته باشید. برندینگ بعنوان یکی از اصول سئوی خارجی (Off-page SEO)، با کمک اشتراکگذاری و بازنشر مطالب سایت کمک شایانی به افزایش جایگاه وبسایت در نتایج جستجو میکند. در واقع سئوی خارجی به گوگل میگوید که کاربران دربارهی سایت شما چگونه فکر میکنند، بنابراین از آن غافل نشوید.
۶. تجربه کاربری قوی
گوگل بیشتر از گذشته به تجربهی کاربری اهمیت میدهد و کاربران نیز سختپسندتر شدهاند؛ از این سو ٬ صرف داشتن محتوای خوب کافی نیست، سرعت بارگیری، طراحی حرفهای وبسایت، استفاده از ساختار متناسب با نیاز کاربر و در نهایت تجربه کاربری قوی از ملزومات یک وبسایت میباشد. بنابراین لازم است تجربه کاربری را نیز بعنوان یکی از اقدامات سئوی سایت خود مدنظر قرار دهید.
۷. اهمیت به جستجوی صوتی
یکی از مسائل رو به رشد در حال حاظر ، جستجوی صوتیاست؛ بطوریکه طبق نظر برخی از کارشناسان تا سال ۱۴۰۰، نیمی از جستجوها به شکل صوتی انجام خواهد شد؛ از این طرف نباید از آن غافل شد. طبیعتاً کاربران، جستجوی صوتی را متفاوت از جستجوی نوشتاری انجام میدهند و از جملات طولانیتر و زبانی گفتاریتر استفاده میکنند؛ بنابراین با حدس این کلیدواژهها میتوانید سئوی سایت خود را بهبود دهید.
۸. تکنیکهای فنی سئو
تکنیکهای سئو تضمین میکند که وبسایت شما با دستورالعملهای ضروری موتورهای جستجو سازگار است و میتواند بر اساس کلمات کلیدی جستجو شده، فهرست و رتبهبندی شود. مواردی مثل برطرف کردن خطاهای ۴۰۴ و صفحات تکراری نه تنها به عملکرد سایت شما کمک میکند؛ بلکه باعث بهبود رتبهی شما در گوگل نیز خواهد شد. این تکنیکها در کنار دیگر تکنیکهای سئوی داخلی (On-page SEO)،میباشد.
One comment