درباره کاربرد نرم افزار سی آر ام در باشگاه مشتریان چه می‌دانید؟

درباره کاربرد نرم افزار سی آر ام در باشگاه مشتریان چه می‌دانید؟

درباره کاربرد نرم افزار سی آر ام در باشگاه مشتریان چه می‌دانید؟

یکی از نرم افزارهای کاربردی در باشگاه مشتریان، نرم افزار سی آر ام است. این نرم افزار در زمینه ارتباط با مشتری طراحی شده است و بیشتر مورد استفاده صاحبان مشاغل مختلف قرار می‌گیرد. این نرم افزار به شما کمک می‌کند که ارتباط موثری با مشتریان فعلی و آتی خود برقرار کرده و از این طریق به بهبود کسب و کار خود کمک کنید. اگر شما هم قصد کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه را دارید، حتما تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

نرم افزار باشگاه مشتریان

نرم افزار سی آر ام

مفهوم سرنخ در نرم افزار سی آر ام چیست؟

اگر با این سیستم کار کرده باشید، حتما با کلمه سرنخ یا لید آشنا هستید. لازم است بدانید که مشتریان از راه‌های گوناگونی با کسب و کار آشنا می‌شوند که به عنوان مثال می‌توان به سایت، اینستاگرام، تلگرام، معرفی دیگر افراد و… اشاره کرد. کلمه لید نیز به معنای مشتریان حقیقی یا حقوقی است که از طریق راه‌های ذکر شده با مشاغل آشنا شده‌اند. در واقع هر چه تعداد لیدها بیشتر باشد، احتمال افزایش فروش نیز بیشتر می‌شود. 

 

کاریز فروش در نرم افزار چیست؟

کاریز فروش به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که فرد برای تبدیل مشتری احتمالی به مشتری نهایی انجام می‌دهد. در واقع در فرایند فروش فعالیت‌های متعددی انجام می‌شود که بررسی و مقایسه این فعالیت‌ها کمک بسیار بزرگی به شما می‌کند. تحلیل کاریز فروش یا همان پایپ لاین در این نرم افزار به مدیران، پرسنل و صاحبان مشاغل کمک می‌کند تا موانع و مشکلات احتمالی در مسیر را شناسایی کرده و  نسبت به رفع آن‌‌ها اقدام کنند. 

 

معامله در این سیستم به چه معناست؟ 

لازم است بدانید که اگر یکی از سرنخ‌ها از شرایط خرید برخوردار باشد، یک فرصت برای فروش ایجاد می‌شود که به آن معامله می‌گویند. واژه معامله در برخی از قسمت‌های نرم افزار با واژه فرصت نیز شناخته می‌شود. اگر قصد مشاهده مراحل پیشرفت معامله و تحقق یا عدم تحقق آن در نرم افزار را دارید، می‌توانید از طریق نمودار کاریز اقدام کنید. در نوع پیشرفته از این نرم افزار شما می‌توانید برای یک معامله فعالیت‌هایی نظیر تاریخ پیگیری، سیستم آگاه سازی، ارسال پیامک و… ایجاد کنید.

نرم افزار باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان

 

آشنایی با قیف فروش در نرم افزار سی آر ام

قیف فروش یا قیف بازاریابی به مسیری گفته می‌شود که سرنخ‌ها برای تبدیل شدن به مشتری طی می‌کنند. مراحل و مسیر قیف فروش برای هر کسب و کاری متفاوت است اما به طور کلی از 3 مرحله تشکیل شده است:

  1. آگاهی: در این مرحله خریدار نیازهای خود را تشخیص داده و به دنبال راهی برای رفع آن می‌باشد.
  2. تمرکز: برای رفع نیازها از طریق موقعیت‌های پیش رو، فرد محصولات و خدمات را بررسی کرده و فروشندگان مختلف را زیر نظر دارد.
  3. تصمیم گیری: خریدار تصمیم به خرید و رفع نیازهای خود می‌کند.

 

کلام پایانی

ما در این مطلب درباره کاربرد نرم افزار یاد شده و قسمت‌های مختلف آن صحبت کردیم.  لازم به ذکر است که مدل آیدا در زمینه تبلیغات و بازاریابی از نرم افزار سی آر ام استفاده می‌کند و روی این موضوع تمرکز دارد. اگر شما هم درباره نحوه آموزش این نرم افزار سوالی دارید، می‌توانید از طریق بخش کامنت با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

 

ویدیو 10 دقیقه ای از جزییات نرم افزار مدیریت مشتریان ابرلاین

There are no comments yet

فهرست
نماد ابرلاین